Moje studia

Vzhledem k tomu, že jsem ve školách strávil již více než 20 let, takže dá se říci drtivou část svého dosavadního života, napadlo mě zpracovat takový menší přehled, ve kterém bych tak trochu i zavzpomínal a zhodnotit dané „ústavy“ :) Asi těžko moje hodnocení někdo zohlední v případě rozhodování o výběru té pravé školy, ono taky za ten časový odstup se toho také mnohé mohlo změnit, ale nějakou inspiraci možná někdo i v této sekci objeví.

Co říci na začátek o mém vztahu ke školám a ke vzdělání? No pár jsem jich už prošel a každá z nich mě nějakým způsobem obohatila a určitě u žádné z nich nelituju, že jsem se pro ni rozhodl. Několikrát jsem o sobě slyšel, že nevypadám zrovna jako studijní typ. Taky si myslím, že nevypadám, ale docela jsem byl a i jsem. Ne ve smyslu, že bych se jenom učil a ležel v knížkách… hlavně ty knížky jsou u mě stavem spíše výjimečným (což je chyba), ale vždycky jsem si dokázal najít v rámci těch škol a jejích předmětů něco, co mě bavilo. Jenom pro ty, podle kterých nevypadám jako studijní typ, tak moje skóre…: maturita – 1,00, absolutorium na VOŠ – 1,00, bakalářské státnice – 1,00, inženýrské státnice – 1,00 :D

Aby to ale nevyznělo tak úplně harmonicky, tak přiznávám, že se jistě našlo pár (… víc než pár) předmětů, ale možná ani ne tak předmětů, jako spíš učitelů, které bych s radostí a nadšením sobě vlastním nejraději nakopal do sedací části těla (v sekci zabývající se vzděláním nechci používat výraz „prdel“ xD), kdybych mohl, ale protože tento web rozhodně neslouží k vyřizování účtů, tak ty tady jmenovat nebudu. Mimochodem kdyby mě chtěl někdo vyzkoušet z jmen učitelů, tak nebylo jich zrovna málo, ale opravdu si pamatuju skoro všechny (ne jako někteří politici, kteří si nemohli vzpomenout ani na jednoho ve známých kauzách), hlavně na jména mám docela dobrou paměť.

V každém případě odpor ke vzdělání jsem nikdy neměl, a to je hlavní. A myslím, že čím je člověk starší, tak tím víc si uvědomuje, že učení se a práce na sobě samém, ať již v jakékoliv podobě, třeba úplně odlišné od té formálně-školní, je celoživotní a nikdynekončící proces, který když člověk nebere v úvahu, tak má do jisté míry smůlu.

No ale protože se zase začínám rozepisovat, je nejvyšší čas to v pravé chvíli utnout a vytvořit nějaké schéma tak, aby to bylo pokud možno přehledné a taky tak trochu netradičně a doufám i zajímavě zpracované, takže u každé školy přidám její foto, rating – zcela subjektivní hodnocení pomocí hvězdiček (1-5, nejvyšší bere, jako u hotelů, ne jako ve škole :) a doplním to o několik svých postřehů, dojmů a vzpomínek

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ZÁKLADNÍ ŠKOLA DĚDINA, PRAHA 6

Rating:

 
Hodnocení:

Na jednu stranu typická sídlištní škola, na stranu druhou škola, která se snažila vždycky jít s dobou. Když jsem tam chodil já, tak tato škola byla jednou z prvních v republice, která se snažila o integraci postižených žáků do normálních tříd, právě v naší třídě o tom byl natočen televizní pořad někdy začátkem 90. let, v té době to byla opravdu rarita. Kromě toho už v té době byla škola vybavena jazykovou laboratoří a šatníma skříňkama, což také nebylo úplně běžné.

Pokud jde o mě, tak je jasné, že ne vždycky mě to bavilo a trochu jsem se i flákal, třeba druhé pololetí devítky bylo úplně proflákaných, to pochybuju že jsem se za celý půl rok připravil někdy do školy, z té doby pochází i moje jediná neomluvená hodina. Paradoxní je, že i když jsem párkrát některýc předmět bez omluvy „vynechal“, tak zrovna tehdy, když jsem dostal tu neomluvenou hodinu, tak jsem ve škole byl.

Dneska už se škola proměnila, před pár lety prošla kompletní rekonstrukcí, kdy se z typizované socialistické budovy stala moderní energeticky úsporná škola a těch učitelů, co já pamatuju už tam mnoho nebude, ale to mi nebrání v tom, abych zavzpomínal třeba na třídní paní učitelku ze sedmé až deváté třídy Mgr. Čížkovou nebo výbornou češtinářku pí Doležalovou.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

OBCHODNÍ AKADEMIE DUŠNÍ, PRAHA 1

Rating:

 
Hodnocení:

Tak to byla tenkrát velká změna, ze základky na sídlišti na střední školu v centru Prahy a zpočátku to byl i trochu šok, ale zvyknul jsem si docela rychle a na obchodku určitě vzpomínám rád. Změna byla také v tom, že zatímco na základce nás bylo ve třídě skoro 20 kluků, tady už jenom tři, ale postupem času už mi to vůbec nepřišlo.

Na střední škole jsem měl docela hodně aktivit, první roky jsem školu kombinoval i s fotbalem, vedle toho jsem závodil v grafických předmětech, účastnil jsem se i výměnných pobytů, občas i jiných soutěží, třeba i sportovních akcí školy, byl jsem i ve studentské radě, takže jsem dělal skoro všechno :) .. ale bavilo mě to

Stejně jako základní škola, kterou jsem navštěvoval, tak i škola střední se za tu dobu, co uplynula od maturity, docela zásadně změnila, třeba v tom, že dnes kromě klasické obchodní akademie je možné zde studovat ekonomické lyceum nebo atraktivní obor informatika v ekonomice. Co logicky zůstalo, je perfektní poloha školy, cca 100 m od Staroměstského náměstí, to jsem si taky celé ty čtyři roky pochvaloval. Kdybych měl zmínit konkrétní profesorku, tak by to byla asi Ing. Hodačová nebo Ing. Bendová-Janovská

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ, KOLLÁROVA, PRAHA 8

Rating:

 
Hodnocení:

Nemůžu nezmínit, že už se mě několik lidí ptalo, proč jsem šel po střední na VOŠku a ne na univerzitu a jestli to nebyla ztráta času. Já to ale úplně tak nevidím, i když ty dojmy z této školy jsou trochu smíšené… ale ty pozitivní myslím převládají.

Je pravda, že ani moc kontaktů z této školy mi nezůstalo, ale těch pár je zase o to cennějších :) A jestli má tento stupeň studia nějaký smysl. Pro mě to tenkrát smysl mělo a i když vyšší odborné školy řada lidí podceňuje, tak v určitých předmětech si myslím, že úroveň výuky i předčila některé kurzy na vysokých školách, kde jsem později působil.

Přidaná hodnota této školy je asi podle mě v tom, že je zde vysoký podíl praxe a užitečná je i výuka odborných předmětů buď v angličtině, nebo němčině. Jako první se mi z vyučujících vybaví Ing. Šárovcová, pro kterou jsme byli myslím jednou z prvních tříd které učila a takové nadšení jsem později už asi u žádného učitele nezažil. Kromě toho nadšení ale bylo i znát, že tomu co učí (navíc ve dvou cizích jazycích) opravdu rozumí

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BRNO INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOL

THE NOTTINGHAM TRENT UNIVERSITY

Rating:

 
Hodnocení:

Pro studium na této škole jsem se rozhodl víceméně na poslední chvíli. Především jsem si chtěl vyzkoušet vysokoškolský program, který se řídí dle zahraničních standardů, tedy britské hodnocení, jiný styl výuky – místo zkoušení a testů případové studie (assignmenty) a celkově těch odlišností by se našlo mnohem více.

Nemůžu říci, že by mě studium zklamalo, určitě jsem se dozvěděl mnoho cenných poznatků. Škola rozhodně disponuje kvalitními lektory, kteří jsou odborníky ve svém oboru, organizačně škola funguje velmi dobře, v tomto směru nemůžu nic vytknout… snad jenom to studium mi přišlo takové odosobnělé – na přednáškách 80 studentů, velké auly, na hodnocení eseje měl lektor celý měsíc …

Většinu spolužáků jsem logicky vůbec neměl šanci poznat, ale aspoň jsem trochu poznal jiné město.. studium jsem měl spojené vždy tak trochu s výletem. Ale obecně si myslím, že takhle měla vypadat soukromá škola, které své studenty na jednu stranu bere jako klienty, kteří ale na druhou stranu zadarmo své diplomy také nedostanou. Tady je těžké jmenovat konkrétní vyučující, protože ten osobní kontakt tady není moc intenzivní, ale určitě tady učí skuteční odborníci, které jsem měl možnost poznat jako Prof. Foret nebo Doc. Kostroň.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

VYSOKÁ ŠKOLA MANAŽERSKÉ INFORMATIKY A EKONOMIE

Rating:

 
Hodnocení:

Na úvod je možná užitečné zmínit, že v té době, když jsem tam já studoval, tak to ještě byl Středočeský vysokoškolský institut, který se stal později (tedy poměrně nedávno) součástí VŠMIE, kdy tímto spojením vznikla jedna z největších soukromých škol u nás. SVI byla původně škola kladenská, ale naše výuka probíhala v Praze.

Přiznám se, že mě na této škole zprvu oslovila zejména skutečnost, že nabízejí zkrácené studijní programy pro absolventy VOŠ. Ono po třech letech studovat další tři roky v podstatě totéž nebylo moc lákavé a ono i v těch třech semestrech se to docela prolínalo a opakovalo. Jinak jsem moc nevěděl co od školy očekávat.

Když se bavím se svými spolužáky z této školy, tak názory na ni jsou docela rozporuplné, já patřím spíše k zastáncům a SVI bych se asi doporučit nebál, i když organizačně to teda nebylo vždycky podle mých představ. A koho tady veřejně vyzvednout z učitelů? Tak co si vzpomínám, tak výborná byla spolupráce na bakalářské práci s pí Ing. Palasovou, zábavné byly přednášky třeba s Ing. Hezinou.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

MASARYKŮV ÚSTAV VYŠŠÍCH STUDIÍ, ČVUT v PRAZE

Rating:

 
Hodnocení:

Sám jsem se ze začátku docela divil, kde jsem se to ocitl a byla to pro mě velká neznámá – zcela nový obor, technická univerzita, po čase opět denní studium, spolužáci většinou původně z technických oborů a takto bych mohl pokračovat dále.

Když bych to ale měl zhodnotit globálněji, tak po střední škole jsem byl na MÚVS asi nejspokojenější. Tím, že se mnou studovaný obor čistě technických předmětů dotýkal spíše okrajově, nebyl se zkouškami a zápočty nějaký velký problém, i když pár kritických momentů by se asi také našlo, kdy jsem z některých vyučujících nebyl úplně nadšený.

Celkově vzato jsem ale jednoznačně rád, že jsem nakonec přihlášku po vzoru kamarádky Martiny, která mi o tomto oboru řekla a tak trochu mě i popostrčila, podal. Vyučujících, kteří by si zasloužili alespoň zmínku, by bylo určitě dost, nicméně mně nejvíc bavily přednášky s Doc. Brandejským a v posledním semestru byl výborný i blok předmětů mezinárodního obchodu v sestavě Ing. Němečková, Dr. Král a Doc. Zamykalová.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

CENTRAL EUROPEAN MANAGEMENT INSTITUTE

Rating:

 
Hodnocení:

Zase trochu změna, CEMI je velmi mladou školou nebo spíše vzdělávacím institutem, takže na jednu stranu je trochu znát, že si některé věci teprve postupně sedají, na druhou stranu v lecčems institut funguje lépe než jiné školy co jsem měl možnost poznat.

Jediný program, který se zde dá studovat je MBA (celkem 4 různé obory), což byl dříve takový můj studijní sen vyzkoušet si právě tohle studium a i když postupem doby jsem tak trochu přestal na nositele tohoto titulu koukat s nekritickým obdivem (kromě normálních inteligentních lidí, kteří si tímto studiem snaží rozšířit obzory se mezi nimi najdou i asociální blbci a kariéristi), tak i přesto jsem do toho nakonec šel..

Co se mi na tomto studiu líbilo? Tak třeba zajímavé je, že výuková soustředění probíhají v nejvyšší administrativní budově v Praze a zatím i ČR, v opravdu reprezentativních prostorech. Škola se rozhodně nemusí stydět ani za své lektory, které hodnotím víceméně kladně (a není to z toho důvodu, že mám od všech "áčka" :)) .. z konkrétních učitelů, které jsme v naší studijní skupině měli, mě asi nejvíce zaujali Doc. Bedrnová /kdo se trochu orientuje v psychologii a sociologii práce, tak určitě ví/ nebo Ing. Matoušková /kdo fandí ženám-manažerkám, tak ten určitě také ví/.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

LONDON INTERNATIONAL GRADUATE SCHOOL

Rating

 

 
Hodnocení:

Studium na této škole (ostatně jako u většiny předchozích škol) jsem nijak zvlášť neplánoval.. spíše jsem se tak porozhlížel, jestli ještě nejít do nějakého rozšíření vzdělání a tady jsem měl pocit od prvního oťukávání, že by to nemusela být špatná volba.

Řekl bych, že moje očekávání se naplnilo. Organizačně vše fungovalo výborně, žádné problémy se studijním oddělením a s všudypřítomnou byrokracií nenastaly, naopak přístup ke studentům se mi tady zdál velmi vstřícný. To však neznamená, že by studium bylo úplně lehké, obzvlášť multichoice testy kdy je ke splnění potřeba minimálně 70 % dají někdy celkem zabrat a ne vždy je člověk úspěšný na první pokus. Ale tak by to asi mělo být.. kdo by chtěl diplom úplně zadarmo?... no někdo asi jo :)

Studijních programů, z nichž si lze na LIGS vybrat, je celá řada. Já jsem studoval specializaci řízení lidských zdrojů v programu MSc. - master of science. Kladně hodnotím nový intranet, kde student najde skutečně vše potřebné ke studiu.. naopak mě trochu chybělo více osobního kontaktu, je to hodně o samostudiu.. ale na druhou stranu to přináší větší flexiblitu při studiu.. z lektorů mě asi nejvíce zaujali Mgr. Tejkal a Ing. Neščáková.. celkově bych se LIGS určitě doporučit nestyděl..

 

A NAKONEC PÁR OBRÁZKŮ, KTERÉ SE MI PODAŘILO NAJÍT (snad to bude i jakž takž chronologicky)...